KERÉKPÁROSBARÁT FEJLESZTÉS Bugyi Nagyközségben

 



A közbeszerzés dokumentumai itt tekinthetők meg.


A PROJEKTTEL KAPCSOLATBAN MEGJELENT HÍREK:



2023. FEBRUÁR 20:





Sajtóközlemény

Kerékpáros fejlesztés Bugyi Nagyközségben

 2023. 02. 20.

A Széchenyi Terv Plusz programon nyert 298 millió forint európai uniós vissza nem térítendő 100%-os támogatás segítségével valósul meg Bugyi Nagyközségtől haladva az ócsai út bal oldalán egy kerékpárutas fejlesztés.

Projekt címe:Kerékpáros fejlesztés Bugyi Nagyközségben”

Megvalósulás helyszínei: 2347 Bugyi hrsz: 01603/5, 01601/12, 1312/1, 506, 703

Kedvezményezett neve: Bugyi Nagyközség Önkormányzata

A kivitelezés várható befejezése: 2024. december

Az elnyert összeg segítségével kerékpáros kapcsolat jön létre a falu és a település egyik legnagyobb munkáltatója között. Az új bicikliút az 52104-es (ócsai) út mellett vezet majd közel 1,6 km hosszan kifelé a faluból, a jelenlegi kerékpárút folytatásában.
A jelenlegi pályázat részeként nemcsak új kerékpárút épül, hanem megújul a jelenlegi rossz műszaki állapotú kerékpárút is visszafelé egy 770 méteres szakaszban az Új utca sarkáig.
A felújítandó szakasz folytatása lesz a tervezett új kerékpárút.

Közlekedésbiztonsági elemek és zöldfelület fejlesztés is helyet kapott a projektben, mint pl.
- Okos zebra kiépítése a település központjában meglévő 2 db zebránál

- 1 db sebességmérő elhelyezése
- 1 db elektromos kerékpártöltő kihelyezése
- 1 db fedett 10 férőhelyes kerékpártároló kiépítése a kerékpárút mellé, a piac bejáratához
- Fák ültetése, méhlegelő kialakítása és madárodúk felszerelése

A projekt célja a településen a fenntartható fejlődés biztosítása, a gépjármű közlekedés terjedésének visszaszorítása, a fenntartható közlekedési módok népszerűsítése, a lakosság igényeinek kielégítése és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése a hivatásforgalmi célú kerékpározás lehetőségének megteremtése.

További információ kérhető:

Nagy András Gábor, polgármester

tel.: +3629547501

A fejlesztés a Széchenyi Terv Plusz program, a TOP_Plusz-1.2.1-21 kódszámú, „Élhető települések” tárgyú felhívás keretében, a Pénzügyminisztérium Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatóság, mint támogató közreműködésével valósul meg.



2022. JÚNIUS 16.:

 Egy tanulmány kimutatta, hogy 10 millió dollár befektetés a kerékpározásba 230 millió dollár nettó társadalmi haszonhoz juttatta New York City polgárait. 2022-ben New York City nincs olyan messze Bugyitól, mint gondolnánk! Globalizált világunkban a jelenkor folyamatainak kihívásait is együtt éljük meg világszinten, de a rendelkezésre álló tudás is közös, amivel választ adhatunk. Ez a jövőre nyitott szemlélet indított minket arra, hogy pályázatot nyújtsunk be a kerékpáros hálózatunk bővítésére.

Az Élhető települések című felhívásra benyújtott, TOP_PLUSZ-1.2.1-21-PT1-2022-00036 azonosítószámmal nyilvántartott támogatási kérelmünket a Pénzügyminisztérium Regionális Fejlesztési Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság vezetője 298 millió forint összegű támogatásra érdemesnek ítélte.
Az elnyert összeg segítségével kerékpáros kapcsolatot hozunk létre a falu és a település egyik legnagyobb munkáltatója között. Az új bicikliút az 52104-es (ócsai) út mellett fog vezetni a Hunland cég bejárójáig.

A kerékpáros infrastruktúra fejlesztése a hivatásforgalmi célú kerékpározás lehetőségének megteremtése
. Ez azt jelenti, hogy esélyt szeretnénk adni a lakosainknak, hogy környezetbarát módon, biciklivel járhassanak munkába. Ez a mai, növekvő üzemanyagárak mellett megtakarítást is jelenthet.
A projekt eredményeként közel 1,6 km új kerékpárút épül, az OBO Bettermann cég bejárójától a jelenlegi kerékpárút folytatásában, a Harmincas csatornáig. Azért nem csak a Hunland bejáróig, mert szándékunkban áll a fejlesztést folytatni egy híddal és tovább vezetni a kerékpárutat, hogy a KK dolgozói is járhassanak biciklivel a munkahelyükre. Ehhez újra pályáznunk kell majd, de hiszünk benne, hogy megvalósulhat.

A jelenlegi pályázat részeként megújul az Új utca sarkától az OBO bejáratáig tartó 770 méteres meglévő kerékpárút, mely nincs jó műszaki állapotban, de ezt használják a legtöbben, ezért indokolt egy átfogó felújítás.

Ez a beruházás nem egyszerű bővítés lesz!

A meglévő kerékpáros hálózatunk minőségét is szeretnénk javítani azzal, hogy okosinfrastruktúrát telepítünk. Több közlekedésbiztonsági fejlesztést is tervezünk megvalósítani. Ezek közül a legfeltűnőbb az lesz, hogy két darab okos-zebrát helyezünk el a településen, melyek növelik a gyalogosátkelés biztonságát. Ezek műszaki megoldásának a lényege, hogy mind nappal, mind éjszaka figyelemfelkeltő villogó LED világítás figyelmezteti a járművezetőket az átkelőhelyre az úttest mindkét oldalán, mindkét forgalmi irányban. A nagy és jól látható LED felület nem kápráztatja az autósokat, így nem zavarja a közlekedést. Az okos-zebrákat a településközpontban - a legtöbbet használt gyalogos átvezetésekhez - a Kossuth Lajos utcai és a Teleki utcai átkelőkhöz fogjuk telepíteni.

 A fejlesztés keretében kihelyezünk egy új fedett 10 férőhelyes kerékpártárolót a piac bejáratához. Természetesen a kerékpáros infrastruktúrának akkor van értelme, ha a bicikliutak célokat kötnek össze, ezért fordítjuk a figyelmünket az egyik népszerű kerékpáros cél, a piac felé.

Kiépítünk egy elektromos kerékpártöltőt is. A terveinkben az szerepel, hogy a töltő a Március 15-e téren meglévő kerékpártárolóhoz kerüljön elhelyezésre. Ez segítené azoknak a közlekedését, akik rendszeresen járnak busszal, de távolabb élnek a buszmegállótól. Ha a lakosaink elektromos kerékpárral érik el a buszt, a kerékpártárolóban töltőn hagyhatják lezárva a járművüket.

Szükséges-e sebességmérő tábla készülékeket telepíteni az útjaink mellé?

Ma már az az egyértelmű szakmai álláspont,  hogy ezek az eszközök hasznosak és lassításra, a sebesség biztonságosabb megválasztására késztetik az autósokat. Ilyen eszközből is elhelyezünk egy újat a pályázat keretén belül.

Szerencsére manapság nem hagyhatók ki a környezetbarát elemek egyetlen fejlesztésből sem - ezért a beruházás magában foglal - fatelepítést és méhlegelő vetést is.

Szeretnénk, ha növekedne a településünkön a kerékpárt fő közlekedési eszközként használók aránya. Ennek köszönhetően csökkenni fog a lég- és zaj szennyezés mértéke és az itt élők általános stressz szintje.

Egy egészségesen élhető, jól használható településhez bicikliút vezet!

Szabó Gábor László