Eseménynaptár
H | K | Sze | Cs | P | Szo | V |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Hasznos linkek:
NYERTES PÁLYÁZATOK:
2022.12.14 23:12"Nullás igazolást" időben Érdemes minél előbb igényelni a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) az otthonfelújítási támogatáshoz szükséges adóigazolást. A tapasztalatok szerint sokan hibásan nyújtják be kérelmüket, ezért ők csak később kaphatják meg a dokumentumot. Az év végéhez közeledve a családok otthonfelújítási támogatása miatt egyre többen nyújtják be a NAV-hoz a „nullás igazolás” iránti kérelmet. A pályázat feltétele ugyanis, hogy az adózónak nem lehet 5 000 forintnál több NAV-nál nyilvántartott köztartozása. A Magyar Államkincstárhoz benyújtott otthonfelújítási támogatás iránti kérelemhez 15 napnál nem régebbi NAV által kiállított adóigazolást kell mellékelni, kivéve, ha a támogatást igénylő szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban (KOMA).
Az igazolás kiállításának határideje alapesetben 6 nap, de például adateltérésnél, hiányos adatoknál, vagy tartozás esetén a NAV az adózót az eltérés, hiányosság, illetve a tartozás rendezésére szólítja fel, ami az ügyintézési határidőt akár 30 nappal is meghosszabbíthatja.
Az elektronikus kapcsolattartásra nem kötelezettek a kérelmet benyújthatják: · ügyfélkapun keresztül elektronikusan az Általános Nyomtatványkitöltő Keretprogrammal (ÁNYK), az IGAZOL-nyomtatványon, · telefonon a NAV Infóvonalán (a 1819-es telefonszámon) a (2) menüpontot választva ügyfél-azonosító szám (PIN-kód) birtokában, · emellett az IGAZOL-kérelem papíron személyesen, vagy postán is eljuttatható a NAV-hoz. Ebben az esetben az aláírás nem maradhat le a kérelemről.
Az elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek csak az elektronikus és a telefonos utat választhatják. A tapasztalatok szerint az ügyfelek a kérelmet sokszor rosszul küldik el a NAV-nak.
A kérelem kitöltésekor a következőkre kell figyelni: · az igazolás jogcímeként az „otthonfelújítási támogatás igénylése” kell feltüntetni, · felhasználó szervként a Magyar Államkincstárt kell megjelölni, · ha a kérelmező egyéni vállalkozó, őstermelő, vagy adószámos magánszemély és van adószáma, akkor az IGAZOL-nyomtatvány megjegyzés rovatában kérni kell az adóazonosító jel feltüntetését is.
Probléma az is, hogy az adózók az elektronikus igazolást kinyomtatva próbálják felhasználni. Az elektronikusan kiadott NAV-os igazolás csak elektronikus formában hiteles, kinyomtatva nem érvényes.
Érdemes az igénylést minél előbb és pontosan benyújtani, hogy az ügyintézés 6 napon belül lezáródjon.
Üdvözlettel: Salgó Attila sajtóreferens
Nemzeti Adó- és Vámhivatal Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága Igazgatási és Humánpolitikai Főosztály Igazgatási Osztály
1134 Budapest, Dózsa György út 128-132., A épület Tel.: (06 1) 427-5061 Mobil: (06 70) 491-2907
Nyomtatható verzió | |