A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) előtérbe kerültek a biztonságos
digitális kommunikációs csatornák. Az ügyfelek ezáltal személyes megjelenés
nélkül, egyszerűen, gyorsan és biztonságosan intézhetik adóügyeiket.
A NAV-nál már jó ideje szinte minden elektronikusan is intézhető, ehhez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás) és KÜNY tárhelyre van szükségük. Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy biztonságos, jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között. Nem kell sorban állni a postán sem egy irat átvételénél, sem a válasz feladásánál. Ha valakinek még nincs ügyfélkapuja, tanácsos mihamarabb regisztrálnia, amit a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán, a kormányablakokban, a kijelölt postahelyen vagy akár a külképviseleteken is megtehet, illetve akinek elektronikus személyi igazolványa van, az a magyarorszag.hu oldalon személyes megjelenés nélkül is regisztrálhat.
E-mail küldésekor nem lehetséges a biztonságos és hiteles azonosítás,
ezért ügyet intézni e-mailben nem lehet. Érdemes helyette az ePapír
szolgáltatást választania https://epapir.gov.hu oldalon, amihez ügyfélkapus azonosítás
szükséges.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal |
Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága |
További információ: |
Salgó Attila |
Tel:
06-70-491-2907; 06 1 427 5061 E-mail: pest.sajto@nav.gov.hu |